feestdag Kamperigsa - Reisverslag uit Lyamutundwe, Oeganda van Fennie Boer - WaarBenJij.nu feestdag Kamperigsa - Reisverslag uit Lyamutundwe, Oeganda van Fennie Boer - WaarBenJij.nu

feestdag Kamperigsa

Blijf op de hoogte en volg Fennie

04 Oktober 2014 | Oeganda, Lyamutundwe

Vandaag een hele bijzondere dag met elkaar.. Wat ligt verdriet en vreugdedicht bij elkaar. 1 x in de maand mag Foodstep feest vieren in de gevangenis op zaterdag. Feest betekend voor hun eten, vlees en extra groentes. Ook hadden wij cadeautje voor de kids meegenomen. Bijbels, ballonnen,nagellak, balletjes. O die gezichtjes en die stralende oogjes die dwars door je heen kunnen kijken. Eerst gingen we worshipping en daarna ging Hans een mooie poppenspel doen samen met Nathalie. Hij vertelde de vijf broden en twee vissen. De kids hingen aan zijn lippen. Daarna heerlijk gegeten vlees, reist, kool en spaghetti door elkaar heen. Ook mochten we de cadeautjes uitdelen die we mee hadden genomen, bijbels, ballonnen,nagellak en snoepjes.. Echt groot feest big party!! Toch was er 1 ding wat ons allemaal erg verdrietig maakte. Er was 1 meisje van 6 jaar die weer terug moest naar haar moeder die op straat leeft en de hele dag moet bedelen nu. Ze heeft een 1 jaar in de gevangenis geleefd en daarna 2 jaar in de home coming zat. Ze hebben haar moeder terug gevonden wat op zich erg mooi is. Maar niet in deze omstandigheden eerst je kind dumpen en daarna de opdracht krijgen dat je haar weer op moet halen anders vermoord je man je.. Geen woorden voor echt niet met tranen en gehuil heeft Nathalie haar afgestaan. Nu bleek dat ze ook nog moest tekenen want dan kreeg de vinder geld.. Wat moeten we hier op zeggen.. Morgen een rustige dag gepland ... José aan moedigen met hardlopen!!!

• 04 Oktober 2014 - 21:13

Bea:

Kippenvel. .....wat sta je dan machteloos!
    HEFTIG! knuffel x

• 04 Oktober 2014 - 21:16

Albert Groeneveld:

Hallo Hans en de rest,

Ja, als je dat zo leest, dan proef je de vreugde en verdriet. Maar prachtig wat jullie daar voor werk doen!!
    Ik wens jullie Gods rijke zegen toe.

Groetjes,

Albert groenevel

• 05 Oktober 2014 - 16:58

Ingeborg De Jong:

Wat vreselijk!!! Arm kind..... :'(

• 05 Oktober 2014 - 22:41

Dini Zwerver:

Vreselijk ! Maar zo herkenbaar van wat wij te zien kregen en meemaakten tijdens ons Compassion bezoek. Je gunt ze zoveel meer en beters, maar de praktijk is vaak zoveel harder en anders....veel sterkte, Gods zegen en kracht.